Härlig midsommar och ny låt på gång

Jag firade midsommar med min älskade Amanda och hennes härliga familj ute på Väderöarna på västkusten. Kobbar och skär ter sig mycket vackra när dom utgör kuliss för det vackraste man vet. Min älskade, älskade Amanda.

En ny låt har även blivit klar. Imorse, faktiskt. Låten har inget namn än, men handlar om att längta hemifrån och sökandet efter äventyr. Och även ett sorts tack till alla människor, vars axlar stöttat en och kanske till och med hållit en vid liv. I alla fall emetionellt.

Med torr mun och tungt huvud som ett efterskalv av gårdagens rödvin och sång satt jag vid köksbordet med tom blick i ansiktet och gitarren i famnen.

En sexa longrow utan is
tar ut sin rätt och lite mer
Jag har en bukett med vissna rosor
som jag borde gett till er

Så tack Amanda för ditt krig
mot mina murar för mitt hopp
Tack till Eva för ditt kloka ord
på Hallandsåsens topp

Tack till Louise för alla sånger
som jag lyssnade till ibland
Tack Andreas för din lugnande hand.


Låten repas och spelas eventuellt in till helgen. Håll utkik på Myspace.

Kommentarer
Postat av: amanda

va fint:)

2008-06-28 @ 00:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0