Gubbe och unge

En sak har jag kommit till insikt med. Jag är 20 år. Fast en utomordentligt dålig 20-åring. Jag beter mig många dagar som en gammal gubbe. Gillar att gå omkring och skrota, som man brukar säga. Mest göra ingenting. Bara gnola lite, dricka kaffe och sucka. Kanske smälla en fluga mot köksbordet. Jag gillar att göra ingenting.

Andra dagar är jag en obstinat liten skitunge. Istället för att göra saker jag borde, ifrågasätter jag varför. Eller så ställer jag till med rackartyg mot folk i min omgivning. Drar en rövare och lurar i någon något. Till exempel kan jag lura min mamma att min flickvän är vegetarian, och fnissa gott. Det handlar inte om några kvalificerade blåsningar, utan om dumma små skitlögner. Det tycker jag är roligt.

Jag är nog ganska svår att ha och göra med, på det sättet. En skrotargöbbe och en liten brukspöjk fast i en 20-årings kropp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0