Det svenska vemodet

Lite dåligt uppdaterad sitter jag och lyssnar på SRs 30-dagars arkiv. Lars Winnerbäck sommarpratade för några veckor sen. I en episod där han tar upp det svenska vemodet säger han något som gör mig tårögd. Magen kurar sig i både välbehag och smärtsam igenkänning.

"Jag kanske är rätt man på rätt plats. Jag gillar tystnad och starksprit. Jag bär på melankolin som en fuktig gympapåse över axeln. På väg hem igenom livet."

30-dagars arkivet hittar ni här. Nu: Tillbaks till semestern.


Kommentarer
Postat av: milla

ja hej på dig du. du vet du den ser så skruttig ut att jag ger dig pengar istället så du kan köpa en ny jag har så stööööört dåligt samvete. men jag har sett alltsammans nu iaf! det var fantastiskt. tack.



eh hur kan du ha haft en blogg sen april och inte ha berättat dte för mig? jag är upprörd vi har ju úngefär minus 77 % kontakt nu. jag kommer till sverige snart och tänk om vi stöter på varann på gatan och det blir sådär pinsamt.

2008-07-08 @ 23:00:51
Postat av: tysken

http://www.youtube.com/watch?v=VIqAMTEBwoE

så jävla roligt!

2008-07-09 @ 23:41:57
Postat av: amanda

Hej baby! Sitter på lyigaste hotellet vid svarta havet... det är såå fint! Ska upp 8 imorn o fixa brännan så nu ska jag sova. Men vi hörs...

(jag är rädd för männen här föressten) tar det senare=)

Pusspuss

2008-07-11 @ 22:32:13
URL: http://amandaavonhornfranzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0